Opbygning og salg af en succesfuld virksomhed betyder, at du er nødt til at tænke internationalt. Den ene, når ejeren af virksomheden har en langsigtet strategi for at forberede virksomheden til salg. For at øge værdien af virksomheden, kan du ønske at bruge det internationale erhvervsliv og udvikle de internationale forretningsforbindelser. Det gør en mere attraktiv portefølje med hensyn til virksomhed salg. For at opbygge disse relationer, finde kunder i udlandet, skabe kontakter i udlandet, er ejeren af virksomheden eller dets folk nødt til at engagere sig i forhandlingerne at gøre det. For det andet, i tanker om potentielle købere til en virksomhed, er det vigtigt for sælger at tænke internationalt. Der er potentielle købere derude, som kan være villige til at betale måske en bedre pris for virksomheden end en lokal køber ville. De kan være villige til en række forskellige årsager. Den ene er, fordi din virksomhed kan have meget speciel værdi på en måde for en udenlandsk virksomhed at trænge igennem det amerikanske marked. Så som en del af din strategi for at sælge virksomheden, skal du virkelig sørge for at tænke på potentielle internationale købere til at give dig styrke og position i markedet for at sælge din virksomhed. Der er overvejelser, du skal tage højde for at sælge en international virksomhed, som ofte ikke opstår. Naturligvis, at identificere en potentiel international sælger. Den anden ting er at få oplysninger om den pågældende sælger. I dag har vi forskellige tjenester og netværk, der giver os mulighed for at få oplysninger om potentielle købere og ofte er de tjenester og netværk ikke rigtig rækker ud over vores grænser. Sociale netværk spiller en stor rolle.
Skriv et svar